El Ple Municipal va aprovar al juny un protocol d’intervenció que té la intenció de millorar la resposta municipal davant d’aquests casos. Així doncs, el nou protocol busca articular una estratègia comuna d’actuació i evitar els conflictes veïnals que genera.
Per tal d’unificar els criteris en les actuacions que ja es portaven a terme des de les diferents àrees municipals implicades, el govern municipal ha trobat convenient impulsar la creació d’una Mesa de Coordinació en Matèria d’Ocupacions, liderada per la Regidoria d’Habitatge, i formada pels professionals de referència de les àrees Habitatge, Serveis Socials, Policia Local i Serveis Jurídics.
La primera missió de la Mesa de Coordinació ha estat l’elaboració del protocol d’actuació que regula els circuits d’intervenció en funció de casa cas.
Pel que fa al protocol, defineix 4 estadis d’actuació, sent el primer el de detecció i identificació que du a terme la Policia Local des del primer moment en què es té coneixement d’una ocupació irregular d’un habitatge. Posteriorment, es posen en marxa les fases de recollida d’informació, actuacions de valoració i els diferents itineraris d’intervenció.